!!!گلچین!!!

بس که گلچین ز چمن،‌صبح و مسا گل شکند .*.*. بلبلان! باغ و چمن جمله عزاخانه‌ی ماست

!!!گلچین!!!

بس که گلچین ز چمن،‌صبح و مسا گل شکند .*.*. بلبلان! باغ و چمن جمله عزاخانه‌ی ماست

!!!گلچین!!!

آخر این دردِ ‌تغافل که به پیمانهٔ ماست
آتشی از پیِ دردادنِ میخانهٔ ماست
این صدایی که ز بشکستنِ دل می‌شنوی
در حقیقت اثرِ نالهٔ زولانهٔ ماست
تا چو مجنون پیِ لیلایِ ترقّی برسیم
ذوقِ صحرایِ طلب در دلِ دیوانهٔ ماست
غمِ گیسویِ پریشانِ ترقّیِّ وطن
بس که گلچین ز چمن،‌صبح و مسا گل شکند
بلبلان! باغ و چمن جمله عزاخانهٔ ماست

پیام های کوتاه
  • ۶ خرداد ۹۲ , ۰۲:۱۰
    شکر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۱۴
    احساس
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۲ , ۱۲:۳۸
    رفیق
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۴۸ - سید حمید
    ممنون
نویسندگان

داستان روحانی و مردم روستا!

پنجشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰۵:۰۳ ب.ظ

مرد روحانی وارد روستا شد اول ظهر بود می خواست نماز بخواند به مسجد رفت دید مردم تک تک نماز می خوانند پرسید چرا نماز جماعت نمی خوانید؟ مگر نمی دانید اگر تعداد امام و مأموم در نماز جماعت به ده نفر برسد دیگر به غیر خدا کسی نمی تواند ثوابش را حساب کند! مردم گفتند: حضرت آقا ما نماز جماعت یاد نداریم! آن روحانی محترم فرمود: من شما را یاد می دهم. آنگاه آنها را جمع کرد و نماز جماعت را به آنها تعلیم داد سپس گفت: نماز جماعت آسان است من جلو قرار می گیرم شما پشت سر من هر کاری که من کردم شما هم انجام دهید رکوع کردم یا به سجده رفتم شما هم مثل من انجام دهید فقط شما حمد و سوره نخوانید. آنگاه خود جلو ایستاد و تکبیرة الاحرام گفت پشت سر آن آقا، مردم اقتداء کردند و نماز جماعت شروع شد ولی امام جماعت متوجّه شد کسی که پشت سر او ایستاده دارد حمد را می خواند چون در حال نماز نمی توانست به او بگوید حمد را نخوان لذا از عقب پایش را به او زد یعنی که حمد نخوان! مردم گمان کردند لگد زدن یکی از احکام نماز جماعت است. از صف اول لگد زدند به صف دوم و صف دوم به صف سوم تا آخر یک نفر از صف آخر گفت: آقا پشت سر ما دیوار است لگد را به دیوار بزنیم یا لگد را برگردانیم به صف های جلو؟!

  • محمدحسین کاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی