!!!گلچین!!!

بس که گلچین ز چمن،‌صبح و مسا گل شکند .*.*. بلبلان! باغ و چمن جمله عزاخانه‌ی ماست

!!!گلچین!!!

بس که گلچین ز چمن،‌صبح و مسا گل شکند .*.*. بلبلان! باغ و چمن جمله عزاخانه‌ی ماست

!!!گلچین!!!

آخر این دردِ ‌تغافل که به پیمانهٔ ماست
آتشی از پیِ دردادنِ میخانهٔ ماست
این صدایی که ز بشکستنِ دل می‌شنوی
در حقیقت اثرِ نالهٔ زولانهٔ ماست
تا چو مجنون پیِ لیلایِ ترقّی برسیم
ذوقِ صحرایِ طلب در دلِ دیوانهٔ ماست
غمِ گیسویِ پریشانِ ترقّیِّ وطن
بس که گلچین ز چمن،‌صبح و مسا گل شکند
بلبلان! باغ و چمن جمله عزاخانهٔ ماست

پیام های کوتاه
  • ۶ خرداد ۹۲ , ۰۲:۱۰
    شکر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۱۴
    احساس
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۲ , ۱۲:۳۸
    رفیق
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۴۸ - سید حمید
    ممنون
نویسندگان

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

۲۶
آبان
۹۰

امام جمعه موقت کاشمر:

برای آمانو متأسفم.

امام جمعه موقت کاشمر برای آمانو ابراز تأسف کرد که افسار خود را به دست آمریکای منافق سپرده است.

 

حجت الاسلام علی محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی بر پیروی از سیره آن بزرگوار تأکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین عید شیعیان در پیش رو است افزود: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است. برخی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف قصد تحریف خطبه غیریه را داشتند که علی رغم همه تلاش‌های انان، به بن بست رسیدند. جمعیت حاضر در غدیر صدوبیست هزار نفر بود. به همین دلیل سند حدیث غدیر را اهل تسنن هم نقل کرده‌اند. در تاریخ می‌خوانیم بعد از خطبه غدیر مردم گروه گروه به حضرت علی تبریک گفتند؛ حتی کسانی که پس از فوت پیامبر با ولایت علی (ع) مخالفت کردند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با شاره به هراس پیامبر از ابلاغ امامت گفت: ترس پیامبر از ابلاغ امامت به مردم به خاطر قلت متقین و کثرت منافقین بود. منلفقینی که برای جانشینی پیامبر چنگ و دندان تیز کرده بودند. بنابراین برای آگاهی و بصیرت باید خطبه غدیر را با تعمق و تدبر مطالعه کرد. چرا  که این خطبه شامل حمد و ثنای خدای متعال، انتصاب علی (ع) به عنوان ولی و امام، توصیف خصوصیات و برجستیگی‌های او بر دیگران، افتخارات و از جان‌گذشتگی‌های او و در پایان دعا برای حضرت علی و پیروان او است.

 

امام جمعه موقت کاشمر در بخش دیگری از بیانات خود با توجه به شروع هفته کتاب و کتابخوانی به اهمیت کتابخوانی در سطح کشور اشاره کرده و گفت: اوقات فراقت‌ها را باید با مطالعه کتاب گذراند. البته بعضی کتب ارزش مطالعه ندارند ولی در مقابل کتبی وجود دارند که ارزش آن بیشتر از یک بار مطالعه است. کتابخوانی باید به سیره، سنت و فرهنگ در بین مردم تبدیل شود.

 

حجت الاسلام علی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا در صدد هراساندن مردم جهان از سپاه قدس است افزود: یکی از اقدامات آمریکا برای ترساندن مردم از سپاه به خصوص سپاه قدس، تهمت اخیر آمریکا به ایران مبتنی بر ترور سفیر عربستان بود. آمریکا، رسوایی را به جایی کشانید که گفت فرمانده سپاه باید ترور شود. این در حالی است که هیچ کدام از فرماندهان ما هیچگونه خوفی نسبت به اینگونه تهدیدات ندارند.

 

وی در ادامه ضمن محکومیت گزارش آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد صلح آمیز نبودن فعالیت هسته‌ای ایران افزود: یکی دیگر از تهمت‌های آمریکا، فعالیت ایران در زمینه سلاح‌های هسته‌ای است. آمانو با جلسه‌ای که با سران ٱمریکا داشت با الهام از بیانیه آمریکا گزارشی دروغین تهیه کرده که ایران در زمینه ساخته سلاح هسته‌ای فعالیت می‌کند. اما کارشناسان آژانس اتمی بارها برای تحقیق و بررسی در مورد صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای به ایران آمدند و هر بار دست از پا درازتر برگشتند. من واقعا برای آمانو متأسفم که افسار خود را دست آمریکای منافق و جنایت‌کار سپرده است.

 

وی در پایان با اشاره به در پیش رو داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر حضور مردم در انتخابات و انتخاب فرد شایسته تأکید کرد و گفت: در انتخابات حتی یک رأی کم و زیاد نمی‌شود. مردم باید هشیار باشند تا فریب منافقان و کسانی که قصد القای صورت گرفتن تقلب دارند را نخورند.

 

  • محمدحسین کاوری
۱۲
آبان
۹۰
برادران پناهیان رو همه میشناسیم و میدنیم که همیشه بی پرده صحبت می‌کنن. چند شب پیش در مسجد جامع کاشمر شاهد حرف‌های بی پرده‌‌ی حجت الاسلام احمد پناهیان بودیم.

 

لینک سخنرانی بسیار شنیدنی حجت الاسلام احمد پناهیان رو براتون گذاشتم

لینک دانلود با کیفیت

  • محمدحسین کاوری